نقش مشاور در ارتقای سلامت جامعه انکارناپذیر است | مردم به مشاوران دارای پروانه تخصصی مراجعه کنند درباره آیت ا... محمدجواد انصاری همدانی، فقیه و عارف معاصر شیعه| در هوای عشق او پر می‌زنم تا عرش اعلی خدا سر کار هم با ما همراه است اهمیت حقوق مردم در قبال یکدیگر در کلام وعاظ| هر چه کنی، به خود کنی خیرین سلامت در حوزه خدمات مشاوره‌ای نقش ویژه‌ای دارند انگیزه‌های بحرانی مردم در مراجعه به مراکز کلینیک و مشاوره در مشهد | مشاوره پیش از ازدواج نیازمند فرهنگ سازی است تاریخ منوّرالفکری در ایران (۱) روشن‌فکری دینی از کمبود نگاه تاریخ‌محورانه رنج می‌برد برگزاری جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام‌رضا (ع) مشهد استقبال زائران و مجاوران بارگاه رضوی از نمایشگاه «در آستان بقیع» بازدید رئیس بعثه مقام معظم رهبری از نمایشگاه «در آستان بقیع» افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت پذیرش زائران مددجو در خراسان رضوی به کجا می‌روم آخر؟ بررسی فضیلت امیرالمؤمنین(ع) در حدیث ردالشمس برگزاری نشست تخصصی «وعده صادق» در مشهد مقدس دومین نشست کارگروه ملی امام‌رضا(ع) در مشهد برگزار شد درباره بانویی نیکوکار که بانی روشنایی حرم مطهر رضوی شد شکر نعمت همجواری با امام رئوف (ع)
سرخط خبرها

حجت‌الاسلام واعظ شهیدی: در ماه محرم سفره رحمت سیدالشهدا (ع) گسترده است

  • کد خبر: ۱۷۶۵۱۹
  • ۰۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۳
حجت‌الاسلام واعظ شهیدی: در ماه محرم سفره رحمت سیدالشهدا (ع) گسترده است
سخنران حرم مطهر رضوی گفت: در ماه محرم سفره رحمت حضرت سیدالشهدا (ع) برای همه عزاداران گسترده است.

به گزارش شهرآرانیوز، حجت‌الاسلام عبدالحمید واعظ شهیدی در ویژه برنامه عزاداری ویژه ماه محرم که شب گذشته، ۶ مرداد، در حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: وقتی یزید خلیفه مسلمین شد به والی مدینه نامه نوشت که یا از امام حسین (ع) برایش بیعت بگیرد و یا اینکه سر او را برای من بفرست و این دستور یزید مقدمات به وقوع پیوستن حادثه عاشورا را رقم زد.

وی با اشاره به جایگاه مردمی خاندان پیامبر (ص) بیان کرد: بعد از وقوع حادثه خونبار عاشورا یزید تحت فشار افکار عمومی از کرده خود پشیمان شد و شروع کرد به لعن و نفرین کردن عُبیدالله و او را به عنوان مقصر معرفی کرد و برای اینکه مخالفت خود را با کشتن سیدالشهدا (ع) اعلام کند، دستور داد برای آن حضرت مجالس عزاداری برگزار کنند.

سخنران حرم رضوی ابراز کرد: این معجزه سیدالشهدا (ع) است که هنوز چهلم آن حضرت نشده در شهر شام و حتی در کاخ یزید مجلس عزاداری برای ایشان برگزار شد و اهل بیت سیدالشهدا (ع) در این مجالس می‌نشستند و مردم می‌آمدند و به آن‌ها تسلیت می‌گفتند.

وی افزود: یزید بعد از شهادت سیدالشهدا (ع) دستور داده بود بر سر هر کوی و برزنی آب گوارا بگذارند تا مردم از آن آب بنوشند و قاتلان سیدالشهدا (ع) را لعن کنند؛ بنابراین مراسم عزاداری برای سیدالشهدا (ع) و یاران با وفای آن حضرت اندکی بعد از عاشورا آغاز شد و تا کنون هم ادامه دارد.

 

این کارشناس دینی بیان کرد: هر چند در برهه‌هایی از تاریخ برپایی مجالس عزاداری حضرت سیدالشهدا (ع) ممنوع شد، ولی به طور کلی مجالس سوگواری برای آن حضرت روز به روز رونق بیشتری گرفت و همه این مجالس مورد عنایت امام حسین (ع) است.

وی بیان کرد: طبق فرمایش امام صادق (ع) سفره رحمت حضرت سیدالشهدا (ع) در ماه محرم برای همه عزاداران گسترده است و آن حضرت همواره برای کسانی که برای ایشان اقامه عزا کرده‌اند دعا و استغفار می‌کنند و نتیجه این دعا آمرزش گناهان ما است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->